bossenga.reismee.nl

Goodnight Saigon

Na een tussenlanding op Bangkok, een overstap in Taipei, 4 warme vliegtuigmaaltijden en 4 goede films ben ik vandaag om 17 uur plaatselijke tijd geland op Ho Chi Min (het vroegere Saigon). Na de douane stond er iemand klaar met een busje om ons drieën naar het hotel te brengen. Al sms'ent manoeuvreerde de chauffeur ons door de straten van Ho Chi Min met zijn tientallen gemotoriseerde fietsen. De gebouwen en de mensen, die ik vanuit het busje zag, deden mij denken aan China. Relatief veel moderne gebouwen met veel eetkramen. In het hotel ontmoetten wij de gids. De gids nam met ons het programma door waarna ik mij eindelijk kon gaan douchen in een luxe hotelkamer met airco. 's Avonds gingen wij eten in een door de gids aanbevolen restaurant met z'n vieren. Inmiddels hadden wij een vierde reisgenoot ontmoet die ook later dan de rest van de groep was gearriveerd. In dit restaurant zat de rest van de groep. Na het kennismaken met de groep in het restaurant bleken zij al klaar te zijn met een vertrokken zij weer naar het hotel. In het restaurant heerlijke loempia's gegeten met stokjes. Hoewel dit weer een hele worsteling was smaakte het prima. Na het eten zijn we met z'n vieren de stad in gegaan. Ook om 20 uur was het nog super druk op straat. Overal toeterende motoren met hele gezinnen op één zadel. Door de drukkende warmte, de geuren van er marktkraampjes en de drukke en chaotische situatie in de straten weet je weer dat je in Azië bent. Dit blijft heel bijzonder. Net als in Indonesië verkopen ze veel verschillende soorten fruit en groenten. Ook de stinkvrucht 'doerian' werd verkocht. Doerian is in veel Aziatische landen een lekkernij maar stink verschrikkelijk op afstand. Na door verschillende straten van vooral het moderne centrum te hebben gelopen zie ik opeens een helicopter achter een omheining staan samen met een straaljager. We blijken bij het museum te staan. Opeens denk ik weer aan 'Goodnight Saigon' van Billy Joel en de Vietnamoorlog. Om 22 uur zij we weer in het hotel. Morgenochtend om 7 uur vertrekken we al voor de eerste excursie naar de tunnels van Ho Chi min. Hopelijk is mijn biologische klok morgen aangepast! Goodnight Saigon!!

Jolice

Wat al een verhaal na een dag reizen! Nieuw voor jou Bas?
Heb je gelijk een reisverslag! Maak er wat moois van! Je zult zeker weer een hoop zien! Gr. Mam

tinus en sjaan

Basmans!
Klinkt goed allemaal. Fijn dat je weer kon douchen aangezien dat thuis niet kon (: vroeg opstaan voor in de vakantie zeg! Geniet er van!
Groet'n
je buren

Laura

Klinkt allemaal al heel erg goed.