bossenga.reismee.nl

Whale Island

Ook vandaag begon de dag met fikse regenbuien. Dat leek erg ongunstig omdat wij vandaag Whale Island zouden bezoeken. Whale Island is een eiland in een baai waar wij eigenlijk zouden zitten in plaats van het Paradise Resort. Het resort op Whale Island was overboekt en volgens de reisorganisatie was het Paradise Resort een goed alternatief. Om Whale Island toch te kunnen zien werd er een gratis excursie aangeboden naar Whale Island. Whale Island ligt op ongeveer 1.5 uur rijden van het Paradise Resort. Toen wij daar arriveerden met een bootje klaarde het weer op. Opeens werd duidelijk dat dit resort het echte paradijs was. Alles was hier mooier en beter; het uitzicht over de baai, de huisjes, het eten, de cocktails en er was geen narcistische eigenaar. Onze gids had dit ook door en kon gelukkig regelen dat wij, ter compensatie, 's avonds in dit resort konden eten. Het eten bleek veel beter te zijn dan de avond ervoor in het Paradise Resort. Overdag heerlijk genoten van het uitzicht, de zee en het strand en zowel in de zee als op het strand gevolleybald. Lekker cultureel dus. Voor het avondeten nog een wandeling gemaakt naar het hoogste punt van Whale Island. Het uitzicht was hier fantastisch. Het gehele eiland was te zien met de prachtige natuur, de baai en de zee. Bij terugkomst in ons "paradijs" bleek het hek op slot te zitten. Godzijdank liet Vladimir ons nog wel binnen zodat wij na deze prachtige dag heerlijk konden slapen door het geluid van de zee.

Mariska

Zo zie je maar dat de definitie van paradijs ook relatief is.