bossenga.reismee.nl

Hoi An

We vertrokken al vroeg met de bus van Qui Nhon naar Hoi An. Wederom was het een busrit met veel mooie uitzichten en Kodak momentjes. Onderweg stopten wij in My Lai. Hier voltrok zich één de ergste Amerikaanse oorlogsmisdaden tijdens de Vietnam oorlog. Amerikaanse militairen doodden in dit dorp in 4 uur tijd 500 onschuldige mensen. Naast het monument bezochten wij het museum over deze afschuwelijke gebeurtenis. De foto's in dit museum van de Amerikaanse militairen en Vietnamese slachtoffers waren schokkend. Voor mij weer een extra reden om mij bij thuiskomst beter te verdiepen in de Vietnam oorlog. Na aankomst is het prachtige hotel in Hoi An direct een duik genomen in het zwembad dat op 5 meter van mijn kamer gelegen was. Na een lange busreis was dat heerlijk verfrissend. 's Avonds kregen wij van onze gids een korte rondleiding door Hoi An. Hoi An is een plaats aan de kust met veel Chinese en Japanse invloeden. Het heeft veel leuke huisjes met veel lampionnen, die mij inderdaad aan China deden denken. Mede daarom is het zeer populair onder voornamelijk Australische toeristen. Je vindt er daarom ook veel westers georiënteerde restaurants en cafés. Daarnaast zijn er ook zeer veel winkels waar je een pak of jurk kan laten maken voor weinig geld. Op advies van onze gids zijn wij in een restaurant met lokale specialiteiten gaan eten. Dit was een bijzondere belevenis. In dit restaurant bleek maar je maar 1 menu te krijgen, dat bestond uit verschillende groentes en stokjes met vlees met daarbij verschillende sauzen. Hiermee konden zelf loempia's (spring rolls) gemaakt worden door het vlees en de groente te winkelen in rijstpapier.Om je zo snel mogelijk vol te stouwen werden deze loempia's zelf in elkaar gezet door de serveersters, die steeds bij de tafel bleven staan. Hierbij gebeurde het zelfs dat een loempia in mijn mond werd geduwd net als mijn biertje als wij weer moesten proosten met de kreet 'Jo'. Ik voelde mij even weer een kind de begeleiding nodig had bij het eten en drinken. Misschien lijkt dit irritant te zijn maar dat was het zeker niet. Het eten was heerlijk en de serveersters erg aardig en hun bijzondere manier van 'serveren' zorgde natuurlijk voor veel hilariteit. De vrouwelijke eigenaresse kwam nog even mij ons staan en gaf ons na afloop nog een hand. De dag eindigde in een bar waar ook gedanst kon worden. Baco's van minder dan een euro smaakten vanwegede lage prijs nog beter. Het weer een bijzondere dag die erg gezellig eindigde.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!