bossenga.reismee.nl

Hué - Hanoi

Het was gisteren een prachtige dag in Hué. Juist in de stad waar het bijna altijd regent volgens de gids, hadden een zonovergoten dag met een temperatuur van boven de 30 graden. Met de bus zijn wij 's ochtends naar de tombe van de voorlaatste keizer van Vietnam gereden. Deze tombe was rijkelijk versierd en lag op een heuvel met een geweldig uitzicht. Na de tombe zijn we op een keizerlijke boot gestapt en zijn we via de Parfumrivier, die door Hué stroomt, naar een andere tombe gegaan. Ook deze was prachtig en zeer groot van omvang. Het deed mij een beetje denken aan de Verboden Stad in Beijing. Via de Parfumrivier voerde de boot ons weer terug naar Hué. Het was een prachtige tocht met mooie uitzichten op de vele pagodes in en rondom Hué. In Hué aangekomen daar nog snel de citadel bekeken en ons daarna gehaast naar het hotel om nog snel te kunnen douchen voordat wij vertrokken naar het station. De tweede nachttrein stond namelijk op het programma die ons in 12 uur tijd (17 tot 5) in Hanoi zou brengen. Het werd wederom weer een gezellige reis met dit keer veel spelletjes en 'slaapmutjes'. Met de hulp van Mozart en de slaapmutjes kon ik weer snel in slaap komen toen ik mij om 12 uur had geïnstalleerd in de slaapcabine. Hoewel er ook een meereizende muis was gespot in onze cabine heb ik daar geen last van gehad. Om 4:40 werden wij gewekt door de gids zodat wij met iets meer rust om 5:00 uur de trein, die was gearriveerd in de hoofdstad van Vietnam, uit te stappen.

Jolice

Hoi Bas! Vanuit Utrecht en nog wel vanuit jouw huis nog even een reactie! Blanki spookt om mij heen en is al helemaal gewend aan jouw onderkomen! Vandaag de loodgieter blijde douche gehad en papa is nog druk bezig met het kit te vervangen! Hopelijk kan je dan zaterdag na de reis weer lekker douchen! De tijd gaat nu wel heel snel! Vrijdag in het vliegtuig en zaterdag weer thuis?! Goede reis in ieder geval en geniet nog van de laatste uurtjes! Gr.mam