bossenga.reismee.nl

De nieuwe wereld

Pas één keer eerder heb ik de nieuwe wereld mogen bezoeken. Dat was een reis met New York, Las Vegas en Miami en was nog vóór mijn ontdekking van Azië. Nu ik terug kan kijken op een aantal geweldige reizen door Azië was dit deel van de nieuwe wereld misschien achteraf wel te nieuw voor mij. Het is juist de geschiedenis en de totaal andere cultuur die een reis onvergetelijk maakt. Mijn tweede reis naar de nieuwe wereld is dan ook in een heel ander deel. Het deel waarin ik meer terug hoop te zien van de oude beschavingen maar ook van een prachtig landschap. Oude beschavingen die zijn ontstaan door Mongolen die ver voor Columbus de oversteek hebben gemaakt en daar blijkbaar als Indianen verder gingen. Uit DNA onderzoek blijkt namelijk dat de inca's gedeeltelijk verwant zijn aan de Mongolen. In Tibet vond ik verschillende mensen al op Zuid-Amerikanen lijken maar dat blijkt dus eigenlijk andersom te zijn. Peru en Bolivia zijn bekend vanwege de Inca cultuur, Machu Pichu en het Titicacameer. Dit meer is het hoogste bevaren meer van de wereld en eigenlijk dus het tegenovergestelde van de Dode Zee waarop ik vorig jaar nog dreef. Dit zal één van de redenen dat het Titicacameer naast machu pichu punten oplevert voor de Travellist Challenge. Andere dan bij vorige reizen heeft de groep al voor voor vertrek een Facebook pagina en een Whatsapp groep. Een goed teken en dit past goed bij de nieuwe wereld. Om 15:45 is er via Facebook met de groep afgesproken op Schiphol. Via Madrid zullen we vanavond naar Lima vliegen. Het avontuur kan beginnen.

Reacties

Reacties

Jolice

Hoi Bas! Op dit moment ben je in Madrid en moet je wachten op vertrek naar Lima! Wat en eind vliegen zeg! Ik hoop,wij hopen, dat je weer een onvergetelijke reis maakt en dat wij kunnen genieten vsn jouw verhalen en foto's! Geniet er van! Veel plezier en nog een goede vlucht! Gr. Jolice

Jannette

Hi broertje! Geniet van deze mooie reis, ben erg benieuwd naar de foto's. Doe voorzichtig!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!