bossenga.reismee.nl

Lima

Aangekomen op Schiphol bij de incheck balies werd ik al snel herkend door een reisgenoot. Hij stond al te wachten samen met 2 andere reisgenoten. Niet veel later was de groep compleet en konden we inchecken. We vlogen met Air Europe naar Lima met een tussenstop in Madrid. Het comfort van Air Europe was wel een beetje wennen als je Singapore Airlines gewend bent. Geen warme doekjes, minder ruimte en het eten was ook minder. Daar kwam nog eens bij dat ik een uur voor de landing een vol bekertje hete koffie omstootte waardoor mijn broek en mijn zitplaats doordrenkt waren van de koffie. De stewardess zag het gebeuren maar van enkele hulp was geen sprake; zelfs geen nieuwe koffie. Omstreeks 5 uur 's ochtends lande het vliegtuig in Lima waar onze gids Andy ons opwachtte. Twee uur later zaten wij in het hotel in de wijk Miraflores. Dit is een dure wijk met veel moderne gebouwen. In de middag maakten we met onze gids een rondleiding door het centrum van Lima. In het oude centrum staan veel oude koloniale paleizen en kerken. We bezochten het museum van San Franciscus waar in de catacomben vele schedels en botten te zien waren van ongeveer 70.000 die daar beschreven zijn. Lima staat bekend als een saaie en lelijke stad mede vanwege de mist die er vaak is. Het is inderdaad niet één van de mooiste steden maar we hebben toch nog veel mooie gebouwen kunnen zien zonder mist. Na het avond eten hebben we nog een wandeling gemaakt naar een luxe boulevard van Lima met een prachtig uitzicht over baai waaraan Lima ligt. In de verte was het verlichte Christusbeeld te zien die ook wel Christo Pacifico wordt genoemd vanwege de ligging aan de Stille Oceaan. Om iets na 20 waren we weer terug in het hotel. Ik ben maar gelijk gaan slapen want de volgende dag zou de bus al om 3:45 vertrekken.

Geert Bossenga

Mooi verhaal Bas !
We blijven je volgen.
Graag ook wat info bij de foto's op Facebook