bossenga.reismee.nl

Huacachina

De wekker ging al om 3 uur. Gelukkig maar dat ik nog niet helemaal gewend was aan deze tijdzone anders was dit een zware opgave geweest. Iets over 4 uur vertrokken we naar Pisco om vanuit daar de Ballestaseeilanden te bezoeken. Na drie uur rijden kwamen we aan in Pisco waar we in een grote speedboot stapten om naar de eilanden gebracht te worden die ook wel "little Galapagos" worden genoemd. Hoewel ik nog nooit de Galapagos eilanden heb bezocht leek deze vergelijking helemaal te kloppen. Waar we onderweg al dolfijnen tegenkwamen waren de eilanden een paradijs voor ontelbare vogels en zeeleeuwen. De rotsen zaten vol met zeeleeuwen, pelikanen, pinguïns en vele andere vogels. Het was een adembenemende ervaring om door dit natuurlijke paradijs te varen. Nog nooit had ik zo'n prachtig schouwspel meegemaakt. Na 2 uur zetten wij weer voet aan wal en vertrokken we naar Huacachina. Het hotel had uitzicht op een lagune. Na daar eerst een duik in het zwembad te hebben genomen werden in een buggy door een landschap van prachtig gevormde zandduinen vervoerd dat doet denken aan de Sahara. Naast het geweldige uitzicht kan geen pretpark attractie deze rit evenaren. Met grote snelheden reden we over de vele hellingen en werden er scherpe bochten gemaakt. Het zorgde bij ons allen voor een enorme lachkick. Echt geweldig. Op twee plaatsen werden afgezet om te gaan sandboarden. Je kon zowel plat op de buik als staande op de plank van de zandduin glijden. Wederom een bijzondere ervaring. De excursie werd afgesloten met een prachtige zonsondergang die deed denken aan de zonsondergang in Wadi Rum (Jordanië).

Jolice

Wat zie je veel prachtige dingen Bas! Geweldig! Ik kan jou enthousiasme voorstellen! Gisteren zagen we de foto's al voorbij gaan, maar er moet echt een verhaal bij zoals ik nu net gelezen heb! Op Facebook zag ik de tocht in de buggy voorbij gaan! Wat weer een belevenis! En jouw reis is nog maar net begonnen! Wat moet de rest dan wel zijn.....! kan het nog mooier? Groeten van ons en lekker genieten!

joop en ali

Jammer! Foto,s alleen via face book te bekijken? Leuke verhalen dat wel..