bossenga.reismee.nl

Arequipa

Vanuit Nazca vertrokken we om 14 uur met een luxe dubbeldekker naar Arequipa. 's Ochtends had ik een excursie naar inca mummies overgeslagen om een beetje te kunnen relaxen aan het zwembad van het hotel. Na een lange busrit zonder stop arriveerden we om 1 uur 's nachts in Arequipa bij een busstation. Niet lang daarna werden we met een andere bus naar het hotel gebracht en ben ik vrijwel direct gaan slapen. De volgende dag ben ik vrij vroeg opgestaan en kon ik vanaf het dakterras genieten van een prachtig uitzicht op besneeuwdé toppen van de 3 vulkanen in de omgeving waarvan de hoogte meer dan 6000 m hoog is. De het ontbijt in de stad zijn we met de groep de stad gaan verkennen. Arequipa bleek een totaal andere stad te zijn als Lima en Nazca. Het is de derde stad van Peru en de mensen lijken veel vrolijker en welvarender te zijn. De stad is erg sfeervol en heeft veel mooie koloniale gebouwen. Na eerst het centrale plein (Plaza de Armas) te hebben bewonderd zijn we naar het bekende klooster gegaan (Santa Catalina) van Arequipa. Dit klooster bleek een dorp op zich te zijn met eigen straatjes die vernoemd zijn naar Spaanse steden omdat er veel Spaanse vrouwen maar dit klooster gingen. Later zijn we naar een museum gegaan waar het mooie inca meisje Juanita is te bewonderen. Juanita is in de inca tijd geofferd en is in zeer goede staat in 1995 teruggevonden door het smelten van ijs vanwege een vulkaanuitbarsting. s' Avonds heb ik in een goed restaurant genoten van mijn eerste cavia die in Peru veelvuldig op de menukaart staat. De cavia bleek te smaken naar kip. Hoewel de cavia ook met de kop kom worden opgediend had ik deze toch maar zonder kop besteld. De avond eindigde in een van de vele kroegen in het levendige Arequipa.

Reacties

Reacties

Jolice

We hebben mooie foto's voorbij zien gaan! Prachtig hoor! Wat ik niet zo mooi vind, is de cavia's die jij hebt opgegeten! Jakkes! Het idee al zulke mooie beestjes op te eten! Ik kan mij ook niet voorstellen dat jij daar echt van hebt zitten genieten Bas! Volgens mij zit je toch met een schuldgevoel! Zeker met dierendag! Via you tube kan ik zien wat jouw omgeving is, zeker met de vlucht boven de Nazcalijnen! Bijzonder hoor! Groetjes van ons hier uit Groningen, waar het nu regenachtig is!( nu pas, want het is steeds prachtig weer geweest)

Geert Bossenga

Guinese biggetjes eten ??
Hier in Grun opvangcentra kijk bij : www.knaagdierenopvangsnuitjes.nl
Overigens is je moeder op dierendag
niet aan het collecteren geweest,
en gezien dit bericht maar goed ook.
Veel plezier daar
Vader

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!