bossenga.reismee.nl

Puno

Na de condors te hebben gezien en te hebben geluncht vertrokken we naar Puno. Puno ligt aan het Titicacameer wat het hoogst bevaarbare meer van de wereld is op 3810 meter. We kwamen 's avonds pas laat bij het hotel aan omdat het hotel vanwege een opengebroken straat voor het hotel moeilijk te bereiken was. Puno bleek qua stad duidelijk anders te zijn dan de vorige steden in Peru. Naast de kou als de zon onder ging liepen er veel vrouwen met bolhoeden rond. De volgende dag bezochten we de Uroseilanden in het Titicacameer. Met een kleine groep hadden we zelf een boot geregeld die naar de drijvende eilanden zou varen. Deze drijvende eilanden zijn ooit gemaakt de de Uros die zich vanwege de overheersing van de inca's zich op het water terugtrokken. De eilanden zijn gemaakt door middel van een rietlaag van 3 meter dik met daaronder laag verstrengelde wortels als grondlaag. Weer eens wat andere dus dan de drijvende tuinen in het Inle meer die ik vorig jaar in Myanmar heb gezien. Bij aankomst op een van de eilanden stapten wij inderdaad in een dikke laag riet. Op het eilandje stonden een aantal eenvoudige rieten hutten. Een zeer bijzonder gezicht. Na enige uitleg te hebben gekregen over de eilanden