bossenga.reismee.nl

Aankomst Buenos Aires

Na een vlucht van ruim 13 uur kwamen we vanochtend om iets voor 9 's ochtends aan bij ons hotel. De vlucht was zeer relaxed verlopen en had aardig kunnen slapen tijdens de vlucht. De groep en de Nederlandse reisbegeleidster ontmoette ik bij de bagageband waarna we met een busrit van een klein uur naar het hotel aan de Moreno werden gebracht.

Na wat te zijn opgefrist in de hotelkamer ben ik ben een gedeelte van de groep Buenos Aires gaan verkennen. De stad bestaat uit veel oude gebouwen in Europese stijl soms gemengd met lelijke betonnen gebouwen. Via plazo di Mayo liepen we richting de haven. Op Plazo di mayo waren al protesten aan de gang. Later op de dag zouden wij daar ook de dwaze moeders zien. Dit zijn de moeders van de ca. 30.000 verdwenen moeders tussen 1976 en 1983. De Dwaze Moeders kwamen aan in een luxe busje waarna zij met enkele tientallen anderen een aantal rondjes over het plein liepen. Dit ging gepaard met protestgezang. Het protest eindigde met een toespraak van een van de moeders. De dwaze moeder bleek de nieuwe president te beschuldigen van het verdwijnen van mensen. Volgens de reisbegeleidser was de zweer nu ook grimmiger dan een jaar geleden. Het was zeer indrukwekkend op mee te maken hoe strijdlustig deze vrouwen nog steeds zijn.

In de groep bleek een verpleegkundige te zitten die ook in het Diak werkt. Hoe klein is de wereld toch?

In de avond zijn we met de hele groep in een BBQ- restaurant gegeten. Het werd direct duidelijk dat je geen vegetariër kan zijn in Argentinië. Mijn bife de lomo was zo groot dat je daar prima meerdere dagen van kon eten en smaakte heerlijk in combinatie met een Argentijnse Malbec rode wijn. Het eten met de groep was erg gezellig. Om 21 uur kwamen we weer (redelijk kapot) in het hotel aan.

Morgen om 9 uur wacht er een fietstocht.

Léon

Leuk om te lezen, good memories