bossenga.reismee.nl

Casa Rosada

Waar de vorige dagen het overdag bewolkt was geweest scheen vandaag gelukkig de zon. BA werd door de zon een andere stad. Waar het de vorige dagen een redelijk grauwe stad leek werd nu duidelijk waarom BA ook wel het Parijs van het zuiden wordt genoemd. De prachtige gebouwen in de brede straten in BA kwamen meer tot hun recht en de terrasjes maakten het veel sfeervoller.
In de ochtend bezochten wij het teatro Colon voor een rondleiding. Nog nooit had ik zo'n rijk versierd opera gebouw van binnen gezien. Dit gebouw had ook in Rome of Wenen kunnen staan. Dat Argentinie ooit de 7de wereldeconomie was verbaasde mij niet meer door de pracht en praal in dit gebouw. De zaal (3500 zitplaatsen) zelf was ook adembenemend mooi en ik had daar graag een opera willen zien.
In de middag kregen we een rondleiding in Casa Rosada. Dit is het meest bekende gebouw van BA en is het presidentiële paleis. Vanaf het balkon van dit roze paleis heeft Evita Peron regelmatig de bevolking toegesproken. Binnen kregen wij prachtige zalen te zien en mochten wij op het beroemde balkon staan met een prachtig uitzicht over plazo de Mayo. Ook kregen we de vertrekken te zien die nog steeds werden gebruikt door de president waar we daarom geen foto's van mochten maken.
Na de rondleiding zijn we met kleine groep met de reisbegeleidser op een terrasje in de haven in de zon gaan zitten. Het zat daar heerlijk. Onderweg naar het hotel kwamen we langs een plek waar de Argentijnse samba werd gedanst. Een prachtig gezicht! We mochten zelfs meedansen.
Om 21 uur stapten we in de nachtbus richting Paraquay.

Geert Bossenga

Altijd weer leuk om je reisverhalen te lezen Bas, dank !

Jolice Bossenga

Ja hoor, nu wel zijn de verhalen wel te lezen! Mooi hoor! Leven we ook een beetje mee! Veel plezier daar!

Jannette

Hi! Leuk je verhalen te lezen! Al veel gezien in korte tijd! Voor nu veel plezier in Brazil!